Regn, bil & cykla

Igår så kom Jossan och Johan till oss med katterna deras: två stycken som ser ut som miniatyrtigrar. De ska var hos oss ända tills nästa vecka, då Jossan och Johan kommer tillbaka från sin semester. Så tills det så har vi fyrbenta gäster.
De stackarna är helt LIVRÄDDA för alla lustiga ljud som hörs i hela huset: vår grannen ovanför renoverar lägenheten sin, och utanför så håller Skanska-firman fortfarande på med att fixa husgrunden i vårt höghus... Kissekatterna är så rädda att de gömmer sig i bastun vår.

Det regnar nu för tredje dagen i rad *suck*. Hela gatan och alla vägar är som hav. Då jag förde vår bil på service till kl 9 på morgonen så "bara regna" det. När jag hoppade på cykeln (Sallys cykel, för den ryms in i bakluckan på vår bil) så regna det så hårt att det bara tog ca 3 km innan jag var helt genomblöt: svettig inuti och regnig utanpå. Hamnade lägga kläderna direkt i tvättmaskinen då jag kom in, så blöta var de. Ta en dusch tvingades jag även ta.

Nu ska jag ta och fortsätta läsa, kom igår till kapitlet i boken min som handlar om "Membrane assembly and protein targeting".

*suck*

Comments